7 Ağustos 2014 Perşembe

İtaly Top 5 Memory

1. Venedik'te güzelim San Marco Meydanı'nda kollarımı açıp yürüyordum. İlk bir kumru geldi sağ koluma. Selam ufaklık. Bir tane de omzuma kondu. Sol avcumda bir miktar mısır, birden hepsi doluştu sol elime. Bir tane de başıma kondu; yuva mı sandı yavrucak acaba. Mısırlar bitti, dostlukları bitmedi. Hepsi uçtu, biri kaldı. Omzumdaki ile gezdik meydanı. Vedalaştık ve ayrıldık birbirimizden. Hoşçakal sevgili kumru.
2. Lucca'da cumartesi gecesi. Harika bir konser var, bileti yok. Arkada özel bir alan bulduk; biletsiz kalan, müziksever turistlerle dolmuş. Kendimizi onların arasında sıkışıp, müziği dinlemeye çalışırken bulduk. Aniden bir şey oldu; gök gürledi ve tüm yağmurunu üzerimize boşalttı! Oradan oraya koşuşturan turistler, lokantalara sığınan çinliler, binaların duvarlarına yapışan Avrupalılar... Yalnızca ben ve arkadaşım kalana dek tüm alan boşaldı birden. Tek hızını kesmeyen şey, konser oldu. Ve birden, müzik sihrini kullandı. Yağmurda dansetmeye başladım. Arkadaşım da bana katıldı. Ve dansettik, ve kahkaha attık, ve etrafımda döndüm. Kollarımı gökyüzüne uzatıp etrafımda dönerken, etrafım yağmur ve müzikle kaplandı. Oradan oraya gülerek koşarken, bir tarafa sığınmış turistler de gülerek bizi izliyor; hatta bazıları videomuzu çekiyordu. Bir tanesinin ritim tutuğunu bile gördüm. Ve bir kez daha çok sevdiğim iki şey birlik oldu; içime tatlı bir mutluluk doldurdu. Yağmur ve Müzik. Always and Forever.
3. Toscana'nın küçük kasabalarından küçük bir otelindeyim. Tüm gün yağmur yağdığından gezmeye fırsat bulamamışız. Otelin bana bir sürprizi var; bir piano. Görür görmez yüzümde güller açtı. Bir tuşa basmamla çıkan nota, küçük otelde yankılandı. Bir nota daha, ve bir tane daha... Birden şefimiz Luigi duyup geldi yanıma. İngilizce ve italyanca karışık övgüler ve devam etmemi isteyen sesini duydum. Uzun zamandır çalmadığım müzikler, parmaklarımdan dökülürken Luigi personelleri başıma çağırmasın mı! O heyecanla hatalar yaptım, ancak umursamadılar. Böylece küçük otelin her bir çalışanına acemi bir konser vermiş oldum. Sanatın kalbinde sanat yaptım!
4. Siena Katedrali... Anıdan ziyade güzelliği betimlemektir bu.. Her bir deseninde ayrı bir ayrıntı, her ayrıntısında farklı bir şahaser.. Heykellerin donuk gözleri hüzünlü bakışlarla süzüyor bizi... Kükreyen bir aslan, sanatçının sihriyle taş kesilmiş sanki.. Tüm heykeller, eskiden canlı kanlı insanların büyüyle taşlaşıp heykelleşmesine benziyor.. Hayalgücüm, çok güzel hikayeler yaratabilir bu görkemden.. İçi de dışı kadar kusursuz olan bu yer, kalbimde derin iz bırakıyor.
5. Montepulciano adlı bir kasabaya geldiğimizde, buranın New Moon filminin çekildiği yer olduğunu öğreniyorum. Eskiden izlediğim filmin son sahnesini hatıralayıp, arkadaşla eğlence için yeniden çekiyoruz sahneyi. Sahnede geçen kapıya gidip, karakterlerin yaptılarını yaparken çok eğleniyoruz. Sonradan çektiğimiz video ile filmin o sahnesini karşılaştırdığım bir film hazırlıyorum. Efsane filmim ile Oscar bile kazanabilirim bence :D

Kumru Dostlarım


Konsere Gelen Grup : The National


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder