11 Haziran 2014 Çarşamba

Zehirli Bir Lolipop

   Gün geçtikçe sosyal paylaşım siteleri mi artıyor, ben mi geriye gidiyorum merak ediyorum :D Facebooklar, twitterlar, instagramlar, tumblrlar... whatsapplar, snapchatlar, vinelar ve şu an aklıma gelmeyen siteler ve uygulamalar.. O kadar çok var ki. Her gün birinden sen şuna üye misin, sen de bu var mı, ay beni ekle ay şunu hackle, yok followla yok vinela... AAaaaa diye bağırmak istiyorum, ne takipmiş arkadaş! Şu gündeme uyalım diyom, bi gün tumblr öbür gün snap bilmem ne açıyoz açıyoz öbür gün yığınla daha da çok geliyo.. Hangisini indirsem, şu ekle dedi bu takibe aldı şunda fotom varmış bu arkamdan laf etmiş, valla  bu internet öyle bi şey ki geçen arkadaşa gittim, baktım sağında solunda gitarı pianosu, internet başında oturmuş gitar oyunları oynuyo! Vay dedim, sen hayırdır?! Al dedim şu gitarı, iki tıngırlat bi kaç gerçek müzik kırıntısı duyalım. Yok dedi, o eski moda. Şimdi herkes böyle çalıyo gitarları. Allah allah, ne zamandır gitar klavyedeki oklarla , mouse'taki sağ tıklarla çalınıyomuş, haberim yok. Gayba ben cidden eski kafalıyım. Ya da 17 yaşlık bedenin içine sıkışmış 80ler kızıyım.
    İnsanlar var; sosyal sitelerde görseniz zilyon tane arkadaşı, fotoları ve alıntı sözleriyle ün salmış adeta. Ancak ne gariptir ki okulda, dışarda görseniz utangaç ve sessiz, yalnız ve kapanık. Bu durumu iyiye de çekebiliriz kötüye de... En azından sanal alemde cesur ve özgüveni tavan yapmış bir kişiliksin, gerçek hayattaki yalnızlığını sanal yaşamınla dolduruyorsun. Eh, bir yönden olumludur belki. Ama gün gelir, sanal yaşamın çöker, gelip geçici ünün bir cam gibi başında kırılır. Belki ayağa kalkarsın; utangaçlığını delip geçer ve sanal özgüvenini gerçeğe taşırsın. Belki de daha da kapatırsın kendini dünyaya.
     İnsanlar var; dışarda yüzüne güler, dostunmuş gibi davranır, omzunda ağlar, yanında gülersin. Fakat nedendir bilinmez, sanal aleme geçer ve senin tüm acından ve tüm sırlarından faydalanır, tek tek paylaşır hepsini. Böyle bir şeyi neden yapar ki bir insan? Dost yüzlü düşmansan. Zehirli bir lolipop gibisin bazen . Hepimiz bir şekilde tadıyoruz, bazılarımız daha çok. Hani çok şbeker ye çok kilo al hesabı. Bazı insanlar gerçekten çok şişman, kimse yeterince zayıf değil. En azından arada sırada tadına bakıyorsak, yine de zehirli sayılır mıyız? Belki de en başından lolipopa zehir katan bizizdir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder